Tips bij het vertalen van je bedrijfswebsite

Tips bij het vertalen van je bedrijfswebsite

Ben je van plan om jouw bedrijf wereldwijd te laten opereren? Dan moet je ervoor zorgen dat jouw website toegankelijk is voor klanten over heel de wereld. Het is daarom belangrijk dat je ook een goede vertaling van de bestaande teksten krijgt. Als ondernemer kun je hier namelijk een groot aantal voordelen aan behalen. Voordat je deze voordelen behaalt, moet je weten hoe je jouw bedrijfswebsite het beste kunt vertalen. Onderstaande tips kunnen jou hierbij helpen.

De talen vaststellen voor jouw doelgroep

Bij het vertalen van een bedrijfswebsite is het belangrijk dat je eerst bepaalt welke talen er nodig zijn. De meeste mensen zullen hierbij kijken naar Engels en eventueel Duits, maar ook andere talen zijn mogelijk. Je kijkt hiervoor naar waar jouw doelgroep zit, zodat je ook beter weet welke talen hier gesproken worden. Wanneer je dit voor jezelf op een rij zet, wordt het eenvoudiger om de vertalingen te regelen en ervoor te zorgen dat jouw teksten er goed uit komen te zien. 

Andere documenten op de website vertalen

Daarnaast is het van belang dat je bekijkt welke pagina’s het belangrijkste zijn om te vertalen. In eerste instantie zul je voornamelijk kijken naar de pagina’s waarbij de producten en diensten centraal staan. Echter kijken veel klanten ook verder naar de rest van jouw pagina. Zo zijn de algemene voorwaarden en de andere verklaringen belangrijk voor het aanbieden van de beste diensten. Klanten zullen deze documenten namelijk ook raadplegen wanneer er ergens duidelijkheid over moet komen en jij de klant hierbij moet helpen.

De teksten laten vertalen door een professional

Hoewel je als ondernemer het liefst zo veel mogelijk zelf wilt doen, kun je de bedrijfswebsite het beste laten vertalen door een professional. Jouw website laten vertalen door Machielsen zorgt ervoor dat jij hoogwaardige kwaliteit teksten in handen krijgt en ook de resultaten kunt behalen die jij wenst te hebben. De teksten zijn niet alleen voorzien van goede grammatica en een uitgebreide woordenschat, maar voldoen ook allemaal aan de SEO criteria. Hierdoor heb jij teksten die eruit springen ten opzichte van concurrenten en kun je jouw omzet verhogen.