Voordelen klantenservice uitbesteden

Voordelen klantenservice uitbesteden

De klantenservice is een belangrijk onderdeel van je bedrijf. Als klanten ontevreden zijn, willen ze dit namelijk ergens kunnen melden en serieus worden geholpen. Wat je helaas vaak ziet bij bedrijven is dat ze dit onderdeel eigenlijk helemaal niet op orde hebben. De telefoon wordt regelmatig niet opgenomen, mails worden niet beantwoord en gemaakte afspraken worden niet nagekomen. Het uitbesteden van de klantenservice is de ideale manier om dit onderdeel wel professioneel op te pakken. Wat de voordelen zijn van het uitbesteden van de klantenservice? Je leest het hieronder!

Focus op waar je goed in bent

Ben je ooit een schildersbedrijf begonnen omdat je schilderen zo leuk vindt? Is dit bedrijf ondertussen flink gegroeid en neemt je omzet nog steeds toe? Grote kans dat je dan ook steeds meer klussen aanneemt, waarbij het aantal klanten dus ook groeit. Hier zullen ook klanten tussen zitten, die iets willen melden als ze ergens ontevreden over zijn. Misschien komen deze belletjes ‘nooit uit’ en vind je het eigenlijk lastig om deze klanten professioneel te woord te staan en deze klachten af te handelen. Net als schilderen, is klantenservice ook een vak. Laat dit dus doen door professionals, zodat jij jezelf kan focussen op waar jij goed in bent. Je zult merken dat je hier veel meer rust van hebt en ondernemen nog leuker wordt. Klantenservice uitbesteden, wat voor jou?

Lage kosten hoge omzet

Uiteindelijk moet de klantenservice goed geregeld worden bij een bedrijf. Je zou er ook voor kunnen kiezen om iemand aan te nemen die deze taak op zich neemt. Voor een relatief klein bedrijf kunnen deze kosten best zwaar drukken op het totale kostenplaatje. Uitbesteden is in dit geval veel voordeliger. Hiermee is de klantenservice goed geregeld, zijn je klanten tevreden en gaan ze waarschijnlijk hierdoor nog meer afnemen bij je bedrijf. Lage kosten, hoge omzet, ideaal toch?

Bepaal zelf welke onderdelen je uitbesteed

Klantenservice kunt je modulair uitbesteden. Wil je bijvoorbeeld zelf de mails blijven beantwoorden, maar wel de telefoonservice uitbesteden? Wil je het onderhoud van je sociale mediakanalen uitbesteden? Vind je het fijn als je storingsdienst zeven dagen per week, vierentwintig uur per dag bereikbaar is? Je bepaalt zelf welke onderdelen van de klantenservice jij wilt uitbesteden. Dat geeft rust in je bedrijfsvoering en je klanten zullen optimaal worden bediend. Kies jij ook voor het uitbesteden van de klantenservice?